Röportaj: İsviçre Markası Bally, Çin’deki Varlığını Arttırmayı Hedefliyor
Martina Fuchs
MİLANO, 3 Aralık (Xinhua) — İsviçreli lüks marka Bally’nin CEO’su Nicolas Girotto, geçtiğimiz günlerde İtalya’nın moda başkentinde Xinhua’ya şirketin fiziksel perakende ve elektronik ticaretin birlikte kullanımı yoluyla Çin’deki varlığını daha da genişletmeyi planladığını söyledi. niyetinde olduğunu söyledi.
Girotto, “2022 kesinlikle ilerleme kaydettiğimiz iyi bir yıl oldu. Asıl gelişme, yeni kreatif direktörümüz Rhuigi Villasenor’un bizimle çalışmaya başlaması ve ilk koleksiyonu sunmasıyla markada oldu” dedi.
Girotto, İsviçre moda rezidansının pandemiden geri dönüşünün büyük ölçüde Bally’nin dijital dönüşümü ve Çin’deki işi sayesinde olduğunu kaydetti.
Girotto, “ABD’den Japonya’ya dünyanın dört bir yanındaki tüm pazarlarda dijital ticarette güçlü bir büyüme yaşadık ve güçlü bir toparlanma ile 2019 seviyelerine geri döndük ve hatta aştık” dedi.
1851 yılında Carl Franz Bally tarafından İsviçre’nin Schonenwerd belediyesinde bir aile şirketi olarak kurulan Bally, ayakkabı ve deri ustalığıyla tanınır.
“Bally, Çin’e giren ilk markalardan biriydi” diyen Girotto, ilk dağıtımın 1986’da devlet tarafından işletilen bir gümrüksüz satış mağazası aracılığıyla yapıldığını, ilk bağımsız mağazanın ise 1993’te Şanghay’da açıldığını sözlerine ekledi.
“Satışlarımızın yüzde 40’ından fazlası Çin’den geliyor. Çin bizim için değerli bir pazar, bu nedenle farklı cephelerden gelişmeye devam edeceğiz. Fiziksel perakende ve fiziksel mağazanın hala stratejimizin merkezinde yer aldığı açıktır. Çin’de 60’tan fazla. “Bizim bir mağazamız var” dedi.
Girotto, “Urumçi’den Şangay’a kadar Çin’in farklı şehirlerinde önemli bir perakende varlığımız var. Çin’in tamamında faaliyet gösteriyoruz ve perakende sisteminin gelişimini dikkatle izliyoruz” dedi.
Temmuz ayında Bally, Şanghay’daki Taikoo Li Alışveriş Merkezi’nde erkek hazır giyim, büyük deri eşyalar ve ayakkabılar ile sınırlı sayıda koleksiyonlara odaklanan yeni bir mağaza açtı.
Şirketin dijital alandaki yatırımlarını da artırdığını belirten Girotto, Çin’de dijitalleşmeye, elektronik ticarete, mobil ödemelere ve teknolojiye yatkın Çinli müşterilerin Bally için ilham kaynağı olduğunu kaydetti.
Girotto, “Çin’in ve Çin pazarının bize öğrettiği belirli platformlara ve yeni tüketim biçimlerine inanan ilk markalardan biri olduk” dedi.
Girotto, şirketin yıllar içinde elde ettiği rekabet avantajını sürdürebilmesi için dijitalleşmeyi ilk benimseyenlerden biri olması gerektiğini vurguladı.
Bally’nin 2023’te yeni mağaza açıp açmayacağı sorusuna Girotto, “Açacağız. Yeni mağaza açılış fırsatlarını gözlemliyoruz. Çin pazarı son derece dinamik olduğu için tetikte olmamız gerekiyor.”