Teknoloji

Elektrikli Otomobillerin Pil Sağlığına İlişkin Soru İşaretlerini Temizleyecek Test: 100 Bin km Kullanılan Volkswagen ID.3, Beklentileri Aştı

Otomotiv sektörü son yıllarda büyük bir dönüşüm yaşıyor. Bu dönüşüm, fosil yakıtlı araçların kullanımdan kaldırılmasını ve elektrikli modeller Onu baskın kılar. Ancak elektrikli otomobiller nispeten yeni teknolojiler olması nedeniyle tüketiciler açısından bazı soru işaretlerini de beraberinde getiriyor. Örneğin piller.

Elektrikli otomobillerde klasik yöntemlerle üretilen dev piller bulunuyor. Bu da bizi şu sonuca getiriyor: Her elektrikli otomobilin aküsü bir gün mutlaka ömrünü tamamlayacak . Hatta pek çok tüketici sırf bu nedenle elektrikli otomobillerden uzak durmayı tercih ediyor. Çünkü akü kapasitesini kaybeden elektrikli otomobilin aküsü nasıl değiştirilecek ve maliyeti ne kadar olacak? tam olarak bilinmiyor . Şimdi ise bu bilinmeyenle ilgili önemli bir gelişme yaşandı.

Volkswagen ID.3 uzun süreli pil testini geçti!

Avrupa’nın en büyük ve önemli otomobil derneği olarak bilinen ADAC, Alman otomobil devi Volkswagen’in şehir içi kullanıma uygun elektrikli hatchback modelini piyasaya sürdü. ID.3 üzerinde bir test gerçekleştirdi. 2,5 yıl süren bu testte Volkswagen ID.3 100 bin kilometre Yol yapıldı. Bu sürecin ardından ID.3’ün bataryasının incelenmesi elektrikli otomobillere bakış açınızı değiştirecek nitelikte oldu.

100 bin kilometrelik kullanımın ardından pil sağlığı yüzde 93 oldu!

ADAC yetkilileri tarafından yapılan test sonucunda 100 bin kilometre kullanılan Volkswagen ID.3’ün pil kapasitesinin 100 bin kilometre olduğu belirlendi. yüzde 93 Öyle olduğu tespit edildi. Evet pil sağlığı ilk günkü kadar iyi değildi ama 100 bin kilometrede yüzde 7 kayıp kabul edilebilirdi.

Test sırasında Volkswagen’in tavsiyelerine uyulmadı!

Volkswagen elektrikli otomobilleri için bazı şarj önerileri veriyor. Bu önerilerden biri de hızlı şarj sistemleriyle ilgili. Volkswagen’e göre pil ömrünü uzun tutmak isteyen kullanıcıların hızlı şarj sistemlerini kullanması gerekiyor. yüzde 80’e kadar Bunu kullanmalılar. Ancak ADAC’ın test ekibi böyle bir şey yapmadı. Ekip aracın aküsünü taktı sıklıkla hızlı şarj sistemiyle yüzde 100’e kadar şarj etti. Buna rağmen sonuç hiç de kötü değildi.

Merak edenler için: Volkswagen, elektrikli otomobillerine 8 yıl yani 160 bin kilometre kullanım süresi sunuyor. yüzde 70 Pil sağlığını garanti eder. ADAC tarafından elde edilen sonuçlar gerçek kullanım testlerine dayanmaktadır ve Volkswagen tarafından sağlanan garanti kapsamında değildir. çok daha yeterliÖyle olduğunu ortaya koyuyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu